Jesteś tutaj: Strona GłównaZTZ Rybnik → Nowa marka na rybnickich liniach

Nowa marka na rybnickich liniach

Ocena użytkowników:  / 0
SłabyŚwietny 

 Nowa marka na rybnickich liniach. Fot. K. Bek, 31 VIII 2015
 Pojemne, wygodne i  przede wszystkim klimatyzowane! Takimi autobusami komunikacji miejskiej chwali się Rybnik. Pasażerowie wsiądą w nie już z początkiem września, a w poniedziałek, 31 sierpnia br. zaprezentowano nowy pojazd – SOR NB12. Do końca miesiąca do Rybnika przyjedzie kolejnych 7 sztuk pojazdów 12-metrowych i 4 pojazdy prawie 19-metrowe.

 Czeski autobus – SOR NB12 – prosto z fabryki w Libchavach, przyjechał punktualnie o godzinie 10:45 na rybnicki dworzec autobusowy, przy ulicy Budowlanych 6. Celem tego wjazdu było zaprezentowanie okolicznym mediom jak i włodarzom miasta najnowszego pojazdu w Rybniku. Tym jak i pozostałą piątką SOR-ów, tak jak wymagano w przetargu, będzie się opiekował jeden z kluczowych przewoźników w Rybnickim Okręgu Węglowym – „P.P.U.H. KŁOSOK” Andrzej Kłosok.

Najnowsze autobusy przewoźnika to pierwsze i jedyne do tej pory pojazdy tego typu w Polsce, niespotykane aktualnie w żadnym mieście. Poniżej przedstawiamy najważniejsze dane techniczne pojazdów.

Długość

 12 180mm

Szerokość

 2 550mm

Wysokość (z klimatyzacją)

 3 110mm

Ilość drzwi

 4

Szerokość I drzwi

 860mm

Szerokość II, III i IV drzwi

 1 200mm

Silnik

 F.P.T. Industrial F4AFE612F, EURO 6

Pojemność silnika

 6728cm3

Moc silnika

 210kW / 2 500 obrotów na min.

Skrzynia biegów

 ZF Ecolife 6AP1200B

Pojemność pasażerów

 88

Miejsca siedzące

 26

Miejsca siedzące dostępne bezpośrednio z poziomu podłogi

 8

Wysokość podłogi

 325mm

Fot. J. Sobota, 6 X 2015Fot. J. Sobota, 1 X 2015

Charakterystyka pojazdów przegubowych – SOR NB18:

Długość

18 750mm

Szerokość

2 550mm

Wysokość (z klimatyzacją)

3 110mm

Ilość drzwi

5

Szerokość I drzwi

860mm

Szerokość II, III, IV i V drzwi

1 200mm

Silnik

F.P.T. Industrial F2CFE612C, EURO 6

Pojemność silnika

6728cm3

Moc silnika

243kW / 330KM 2 500 obrotów na min.

Skrzynia biegów

ZF Ecolife 6AP1200B

Pojemność pasażerów

150

Miejsca siedzące

44

Miejsca siedzące dostępne bezpośrednio z poziomu podłogi

12

Wysokość podłogi

325mm

Fot. J. Sobota, 1 X 2015Fot. J. Sobota, 1 X 2015

 „Moja przygoda z SOR-em rozpoczęła się jakieś 4 lata temu, kiedy to dostaliśmy na testy pojazd typu BN12, który spisywał się bardzo dobrze pod względem ekonomiki jak i bezawaryjności” – Podkreślał prezes Andrzej Kłosok. „Testy przyniosły efekty, ponieważ od jakiegoś roku eksploatujemy SOR-y w zadaniach zleconych przez KZK GOP i tak jak już mówiłem, są to do tej pory najmniej awaryjne i ekonomiczne pojazdy, co się potwierdziło podczas tej rocznej eksploatacji”.

„Pojazdy są ekologiczne, spełniają najwyższe normy EURO 6, posiadają cztery pary drzwi, dzięki czemu wymiana pasażerów powinna przebiegać sprawniej. Oczywiście posiadają klimatyzację, więc będą sobie radziły w wysokich upałach, a spalanie powinno być na poziomie ok. 30l/100km” – mówił Jan Černý, dyrektor wykonawczy firmy SOR w Polsce. Koszt jednego 12-metrowego autobusu wynosi od 800 do 850 tys złotych, z kolei cena przegubowego to około 1 150 000 mln do 1 200 000 złotych.

 Dyrektor Zarządu Transportu Zbiorowego w Rybniku – Kazimierz Berger – potwierdzał słowa swoich przedmówców odnośnie nowych autobusów, dodając również, że „Wysłaliśmy również zapytania ofertowe do trzech przewoźników w związku z nierozstrzygniętym zadaniem nr 2 w przetargu, będzie ono organizowane z tzw. wolnej ręki, a więc głównym kryterium jest cena. Dlatego też nie chcemy, żeby do czasu wejścia nowej umowy na pakiet „radliński” jeździły tam nowe autobusy, żeby nie podnosić za wysoko poprzeczki” – argumentował.

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

© ROWkom - regionalny informator komunikacyjny

Jesteś tutaj: Strona GłównaZTZ Rybnik → Nowa marka na rybnickich liniach