Jesteś tutaj: Strona GłównaStowarzyszenie → Transexpo 2014 – Polskie widowisko autobusowe

Transexpo 2014 – Polskie widowisko autobusowe

Ocena użytkowników:  / 0
SłabyŚwietny 

Transexpo 2014 – Polskie widowisko autobusowe. Fot. K. Bek, 8 XI 2014
Właśnie zakończyły się najważniejsze dla polskiej branży autobusowej kieleckie targi branży komunikacyjnej - TRANSEXPO. Na liście wystawców XII Międzynarodowych Targów Transportu Zbiorowego znaleźli się liderzy rynku z kraju i zagranicy, a wśród nich m.in. Solbus, Kapena, Scania, AMZ Kutno, Iveco, Sor, Solaris, Automet, Evobus czy Troliga Bus.

Śmiało można zatem powiedzieć, że Kielce od 11 lat są stolicą transportu – powiedział prezes Zarządu Targów Kielce, dr Andrzej Mochoń. Co roku podczas TRANSEXPO stoiska pełne są pojazdów nowej generacji gwarantujących najwyższy standard i komfort jazdy. To tutaj najwięksi producenci autobusów mają premiery swoich pojazdów. Tak było i teraz. Na kieleckich Targach po raz pierwszy w Polsce można było zobaczyć najnowszy model firmy Solaris. Model Urbino 12 oraz Urbino w wersji przegubowej o długości 18 metrów.

Poniżej w kolejności alfabetycznej prezentujemy pojazdy, które można było zobaczyć na tegorocznej wystawie w Kielcach:

  • AMZ Kutno Sp. z o.o. – na wystawie producenta można było zobaczyć trzy pojazdy. Jednym z nich był 12-metrowy City Smile z krakowskiego oddziału Mobilisa, wyposażony w prawie 7-litrową jednostkę napędową Cummins o mocy 285KM. Kolejnym był własnej produkcji elekctrobus - AMZ City Smile 8,5E, który na pokład zabiera 60 pasażerów (w tym 22 na miejscach siedzących). Podziwiać można było dzieło polsko-francuskiej współpracy jakim okazał się 10,5-metrowy elektrobus - SAFRA Businova. Zabudowę i szkielet pojazdu wykonał producent, natomiast podzespoły dostarczała francuska firma.

 Fot. J. Kotowicz, 8 XI 2014Fot. J. Kotowicz, 8 XI 2014Fot. J. Kotowicz, 8 XI 2014Fot. J. Kotowicz, 8 XI 2014

  • Auto-Centrum Sp. z o.o. – wejherowskie przedsiębiorstwo zaprezentowało dwa modele zabudowanych minibusów - Mercedes-Benz Sprinter. Pojazd demonstracyjny w wersji z obniżoną podłogą w tylnej części oraz klasycznie już wersję o podwyższonym standardzie dla VIP.

Fot. K. Bek, 8 XI 2014Fot. K. Bek, 8 XI 2014Fot. K. Bek, 8 XI 2014

  • Automet GROUP Sp. z o.o. Sp.k – standardowo już zaprezentowało dwa pojazdy w klasycznej zabudowie. Volkswagena Craftera oraz Mercedesa Sprintera.
  • AUTOSAN S.A. w upadłości likwidacyjnej – sanockie stoisko w tym roku zaprezentowało najnowsze modele 10 i 12-metrowe w wersji LF, posiadające jednostki napędowe Cummins 6,7 dm3 o mocy 285KM. Warto wspomnieć również to, że 12 października upływa termin składania ofert zakupu sanockiego zakładu.

 Fot. K. Bek, 8 XI 2014Fot. K. Bek, 8 XI 2014Fot. K. Bek, 8 XI 2014

  • Evobus Polska Sp. z o.o. – w tym roku na stoisku, włącznie z Bus Store, prezentowano pięć pojazdów.
    Pierwszy - Mercedes-Benz Citaro G - To niskopodłogowy autobus miejski o pojemności 7,7 l i długości 18,1 m. W układzie napędowym przegubowego pojazdu zastosowano po raz pierwszy poziomy silnik OM 936 Euro VI o mocy 260kW (354KM), współpracujący z automatyczną skrzynią biegów ZF Ecolife. – Dodatkowo dzięki niższej masie i mniejszej powierzchni zajmowanej przez zabudowę silnika mamy teraz w Citaro G aż do dziesięciu miejsc pasażerskich więcej. To czysty zysk. Teraz będziemy mogli zaoferować naszym klientom wszystkie typy autobusów miejskich z jednakowym silnikiem, co ma duże znaczenie przy późniejszym ich serwisowaniu. Podczas targów TRANSEXPO ekspozycji Citaro G towarzyszyła statuetka „Bus Green Award 2014”, którą Mercedes-Benz otrzymał na targach IAA.
    Drugi - Mercedes-Benz Tourismo K - właśnie w Targach Kielce obchodził swoją polską premierę. Wprowadzony w tym roku do oferty Mercedes-Benz kompaktowy autokar ma długość 10,3 m, masę całkowitą na poziomie 18 t, a jego pojemność pasażerska to 41 osób w wersji 3-gwiazdkowej. – Krótsze Tourismo wypełnia przestrzeń pomiędzy modelami Tourino o pojemności 34 miejsc siedzących i Tourismo, które może standardowo zabrać na swój pokład 49 pasażerów.
    Trzeci - Setra TopClass 500, której seryjna produkcja została uruchomiona wiosną br. Innowacyjna seria autobusów turystycznych firmy Setra wyznacza nowe standardy i obejmuje trzy trzyosiowe autokary o długości od 12,5 m do 14,17 m. To S515 HDH, S516 HDH i S517 HDH. Łączy jest ponadczasowy design, najwyższy komfort i bezpieczeństwo na niespotykanym dotychczas poziomie. W Kielcach po raz pierwszy publicznie zaprezentowano model S517 HDH należący do Biura Podróży Vip-Palm. W jego układzie napędowym zastosowano silnik Mercedes-Benz OM471 o pojemności 12,8l i mocy 375kW (510KM) oraz w pełni zautomatyzowaną skrzynię biegów GO 250-8 PowerShift. Ofertę EvoBusa uzupełniła ekspozycja marki BusStore (po raz pierwszy w Kielcach), która zaprezentowała niskopodłogowy model Sprinter 77 w wersji Euro 5 w barwach firmy Mikrus z Żor oraz Setrę S415 GT-HD.

 Fot. K. Bek, 8 XI 2014Fot. K. Bek, 8 XI 2014Fot. K. Bek, 8 XI 2014Fot. K. Bek, 8 XI 2014Fot. K. Bek, 8 XI 2014Fot. K. Bek, 8 XI 2014Fot. K. Bek, 8 XI 2014

  • Glaspo-Motors Płońsk Sp. z o.o. / MAZ Auto Poland Sp. z o. o. – płońskie przedsiębiorstwo w tym roku uruchamia montownię ciężarówek i autobusów we współpracy z białoruskim MAZ-em. W Kielcach zaprezentowano dwa najnowsze produkty 9G Magway i 12G Mideco. Oba autobusy wyposażone były w najnowszej generacji silniki spełniające normy emisji spalin - Euro VI.

Fot. J. Kotowicz, 8 XI 2014Fot. K. Bek, 8 XI 2014Fot. K. Bek, 8 XI 2014

  • IVECO BUS – włoski koncern, który po dwóch latach przerwy powrócił na kieleckie targi prezentując aż pięć najnowszych modeli. W miejskim segmencie pokazano 12-metrowego Urbanway'a wyposażonego w silnik spełniający najwyższe standardy Euro VI oraz miejskiego Crossway'a o długości 10,8m. Oprócz tego pojawił się również 12-metrowy Crossway w wersji podmiejskiej - PRO 12M, niskowejściowy LINE 12M oraz najnowszy ponad 12-metrowy Magelys w wersji PRO.

 Fot. K. Bek, 8 XI 2014Fot. K. Bek, 8 XI 2014Fot. J. Kotowicz, 8 XI 2014Fot. K. Bek, 8 XI 2014Fot. K. Bek, 8 XI 2014Fot. K. Bek, 8 XI 2014

  • KAPENA S.A. – producent z Włynówka zaprezentował na skromnym stoisku najnowszą wersję Kapeny Thesi wyposażonej w 3-litrowy silnik Iveco F1CFL411H o mocy 125kW (170KM).  Nowa Thesi jest teraz bardziej pojemna od swojej poprzedniczki.

 Fot. K. Bek, 8 XI 2014

  • MERCUS-BUS Sp. z o.o. – na tegorocznych Targach zaprezentowało trzy minibusy i autobus. Najnowsze Sprintery w wersji 519 VIP oraz trzyosiowego Mercedesa Travego.

Fot. K. Bek, 8 XI 2014Fot. K. Bek, 8 XI 2014

  • SCANIA POLSKA S.A. – w tym roku spółka promowała w Kielcach tylko swoje autobusy międzymiastowe i turystyczne. Na TRANSEXPO mogliśmy zobaczyć autokar Scania Touring HD w wersji trzyosiowej o długości 14 m oraz po raz pierwszy w Polsce - dwuosiowy model Scania Irizar i6 12.37. Całość uzupełnił międzymiastowy autobus Scania Higer A30 w wersji dwuosiowej, który aktualnie przechodzi serię testów w całej Polsce.

Fot. K. Bek, 8 XI 2014Fot. K. Bek, 8 XI 2014Fot. J. Kotowicz, 8 XI 2014

  • Solaris Bus & Coach S.A. – to kielecka premiera najnowszych "jamników" producenta. Nowego Urbino w wersji 12 i przegubowej 18-metrowej. Pierwszy raz najnowszą gamę pojazdów zaprezentowano na IAA w Hanowerze (pisaliśmy o tym TUTAJ), 8. października zaprezentowano pojazdu po raz pierwszy w kraju.

 Fot. J. Kotowicz, 8 XI 2014Fot. K. Bek, 8 XI 2014Fot. K. Bek, 8 XI 2014

  • Fabryka Autobusów Solbus Sp. z o.o. / Lider Trading Sp. z o.o. – na firmowym stoisku można było zobaczyć dwa modele miejskich autobusów Solcity. 12-metrowa wersja autobusu wyposażona w silnik Euro 6 oraz przegubowy autobus napędzany silnikiem na ciekły gaz LNG, który debiutował również w Hanowerze.

 Fot. J. Kotowicz, 8 XI 2014

  • SOR Libchavy spol. s r.o. – Podczas pierwszego dnia XII Międzynarodowych Targów Transportu Zbiorowego TRANSEXPO swoją premierę miał elektrobus – EBN 11,1. Pojazd o długości 11,1 m i pojemności pasażerskiej na poziomie aż 92+1 miejsc zaprezentował się w Targach Kielce w iście nowoczesnej stylistyce. Autobus o całkowitej masie dopuszczalnej 16 ton jest zasilany przez litowo-jonowe baterie Varty o pojemności 172 kWh. Znakiem charakterystycznym EBN 11 – oprócz zwiększonych gabarytów – jest nowa stylistyka konstrukcji. Oprócz elektrobusa można było również zobaczyć 9,5-metrowy międzymiastowy autobus C9,5, miejskiego BN12 i turystycznego LH12 - wszystkie wyposażone w jednostki napędowe spełniające normy emisji spalin Euro VI.

 Fot. K. Bek, 8 XI 2014Fot. K. Bek, 8 XI 2014Fot. K. Bek, 8 XI 2014Fot. K. Bek, 8 XI 2014Fot. K. Bek, 8 XI 2014

  • Troliga Bus s.r.o. – po raz pierwszy słowacki producent po nawiązaniu współpracy ze słupskim PKS kontynuuje ekspansję na rynku polskim. Na targach w Kielcach, firma promowała autobusy międzymiastowe typu Pegasus - zarówno w formie wyprzedaży ostatnich jednostek Euro 5, jak i polskiej premiery najnowszej wersji Euro 6.

Fot. J. Kotowicz, 8 XI 2014Fot. K. Bek, 8 XI 2014

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

© ROWkom - regionalny informator komunikacyjny

Jesteś tutaj: Strona GłównaStowarzyszenie → Transexpo 2014 – Polskie widowisko autobusowe