Jesteś tutaj: Strona GłównaStowarzyszenie → IAA Hannover 2014 – Fotorelacja

IAA Hannover 2014 – Fotorelacja

Ocena użytkowników:  / 0
SłabyŚwietny 

IAA Hannover 2014. Fot. STZ/M. Słowiński, 27 IX 2014
IAA Hannover to największe obecnie Międzynarodowe Targi Pojazdów Użytkowych na świecie. To właśnie tam można zobaczyć na żywo najnowocześniejsze ciężarówki, autobusy, pojazdy do zadań specjalnych, pociągi oraz ich wyposażenie i akcesoria.

To podczas targów IAA można zakosztować przyjemności kierowania ogromną ciężarówką lub samodzielnej obsługi wielotonowego dźwigu. Targi IAA to miejsce spotkań dla prawdziwych fanatyków motoryzacji i koleji, ale także dla specjalistów z dziedziny transportu i logisyki.

Wszystko zaczęło się w 1897 roku, kiedy to po raz pierwszy odbyło się tego typu wydarzenie w berlińskim hotelu Bristol. Początki były jednak skromne, ponieważ zostało wtedy pokazanych zaledwie osiem pojazdów silnikowych. Z każdą następną wystawą cieszyła się ona coraz większym rozgłosem. W 2012 IAA Commercial Vehicle nigdy nie była bardziej międzynarodowa. Na targach gościli wystawcy z 46 krajów, z których ponad dwie trzecie wprowadziło światowe premiery, a wydarzenie odwiedziło 262 300 osób.

Wszyscy zainteresowani mogli być świadkami premier aut użytkowych, wiodących wówczas na rynku firm, jak też pojazdów ciężkich oraz kwestii związanych choćby z oponami. Na 65 targach odbywających się w Hannoverze, również nie zabrakło licznych atrakcji. Wśród znanych marek można było podziwiać pojazdy między innymi Volkswagena, Renault, Iveco, Mana, Scanii, Solarisa czy Volvo.

Obecnie szacuje się, że każdego roku targi odwiedza ponad kilkaset tysięcy gości z całego świata, a swoje pojazdy prezentują wystawcy z dosłownie całego świata.

W tym roku jedną z najciekawszych światowych premier była prezentacja najnowszego modelu Solaris Urbino w wersji 12 i 18-metrowej. Oprócz tego na zewnętrznej części targów można było zobaczyć jednego z czterech 18-metrowych elektrycznych Solarisów dla Brunszwiku.

Fot. STZ/M. Słowiński, 27 IX 2014Fot. STZ/M. Słowiński, 27 IX 2014Fot. STZ/M. Słowiński, 27 IX 2014Fot. STZ/M. Słowiński, 27 IX 2014Fot. STZ/M. Słowiński, 27 IX 2014Fot. STZ/M. Słowiński, 27 IX 2014Fot. STZ/M. Słowiński, 27 IX 2014

Kolejny polski producent - Solbus - zaprezentował najnowszy pojazd dla Warszawy - 18-metrowy autobus przegubowy zasilany ciekłym gazem LNG.

Fot. A. Weiland, 27 IX 2014

Oprócz tego można było podziwiać najnowsze modele Mercedesa. Między innymi Citaro K, Citaro Ü, przegubowe Citaro G oraz modele autobusów Turystycznych. Nie zabrakło również najmniejszego modelu z gamy Minibusów Mercedesa - Sprintera City 77 o długości 8,7m.

Fot. STZ/M. Słowiński, 27 IX 2014Fot. STZ/M. Słowiński, 27 IX 2014Fot. STZ/M. Słowiński, 27 IX 2014

Na stoisku MAN-a można było zobaczyć najnowszą rodzinę Lion's City m.in. najnowszą 18-metrową hybrydę. Oprócz tego przegubowego gazowca w wersji przedłużanej i układzie drzwi 2-2-2-2-2 oraz 15-metrowego Lion'sa napędzanego poprzez gaz ziemny. Dodatkowo na stoisku MAN-a dla Ameryki można było podziwiać Volksbusa Low Entry zbudowanego na podwoziu MAN 18.280.

Fot. STZ/M. Słowiński, 27 IX 2014Fot. STZ/M. Słowiński, 27 IX 2014Fot. STZ/M. Słowiński, 27 IX 2014
Fot. STZ/M. Słowiński, 27 IX 2014Fot. STZ/M. Słowiński, 27 IX 2014

Neoplan na tegorocznych targach zaprezentował najnowsze modele autobusów turystycznych - wersję Jetliner, Cityliner oraz Skyliner.

Fot. STZ/M. Słowiński, 27 IX 2014Fot. STZ/M. Słowiński, 27 IX 2014Fot. STZ/M. Słowiński, 27 IX 2014

Z kolei Setra miała chyba największą liczbę premier, bo aż cztery. Pokazano nową rodzinę ComfortClass 500MD, S 511HD, najdłuższy model S 519HD oraz niskowejściową serię MultiClass LE Business.

Fot. STZ/M. Słowiński, 27 IX 2014Fot. STZ/M. Słowiński, 27 IX 2014

Czeski SOR zaprezentował najnowszy model autobusu elektrycznego. Na stoisku można było zobaczyć 11-metrowy autobus elektryczny z odmienioną stylistyką przodu i tyłu.

Fot. STZ/M. Słowiński, 27 IX 2014

Pokazaliśmy tylko kilka premier z niemieckich targów transportu, na kolejną fotorelację zapraszamy za kilka dni z kieleckich targów Transexpo.

Komentarze   

-2 #5 RE: IAA Hannover 2014Konrad Bek 2014-10-04 00:16
@KaJot: Tylko MAN to ponadczasowy design i nie oszukujmy się póki co po co zmieniać coś co jest dobre?
Cytować
0 #4 RE: IAA Hannover 2014AleDom 2014-10-03 23:55
Solaris trzecią generację zaprezentował w 2004 roku (obecny PKMowy #246 był wtedy na targach w Hannoverze), także Solaris trzecią generację produkował równe 10 lat. Poza tym trzecia generacja Urbino i NL2x3/Lion's City mają całkiem atrakcyjny design pomimo upływu lat.
Cytować
0 #3 RE: IAA Hannover 2014KaJot 2014-10-03 17:36
Solaris zdecydowanie wygląda najnowocześniej wśród obecnie oferowanych autobusów miejskich, jednak faktycznie te czarne przedziałki psują design (tylko z przodu), bo wygląda z daleka jak model kartonowy. Ponadto przód powinien być jeszcze bardziej zaokrąglony, gdyż autobus to nie Ferrari więc chociaż wyglądem powinien być "szybki" :p Ale MAN to już przegina, jak można produkować przez dekadę autobus bez faceliftingu, bo zmiany tylko loga z przodu liftem nazwać nie można.
Cytować
-1 #2 RE: IAA Hannover 2014Janusz_K 2014-10-03 11:12
Projekt dość nowatorski i jak ze wszystkim trzeba się do niego trochę przyzwyczaić - autobus musi się "opztrzyć". Najbardziej jak na razie rażą czarne krawędzie a gdyby je lekko zafilować tak promieniem 100 mm może byłoby lepiej?
Cytować
-1 #1 RE: IAA Hannover 2014AleDom 2014-10-02 13:47
Przyznam szczerze, że moja pierwsza opinia na temat designu SU IV nie była za dobra. Teraz powoli się przyzwyczajam. Może nawet go kiedyś polubię. Obejrzenie go na żywo, z bliska może dużo zmienić.
Cytować

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

© ROWkom - regionalny informator komunikacyjny

Jesteś tutaj: Strona GłównaStowarzyszenie → IAA Hannover 2014 – Fotorelacja