Jesteś tutaj: Strona GłównaMZK Jastrzębie-Zdrój → MZK: Co z pracownikami PKM?

MZK: Co z pracownikami PKM?

Ocena użytkowników:  / 0
SłabyŚwietny 

MZK: Co z pracownikami PKM? Fot. dominiqus, 11 X 2015

Międzygminny Związek Komunikacyjny w Jastrzębiu-Zdroju opublikował na swojej stronie internetowej artykuł zapewniający, że pracownicy Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej zostaną zatrudnieni w firmie Warbus (która wygrała przetarg na obsługę linii w Jastrzębiu-Zdroju) na takich samych warunkach jak w PKM. W tym samym artykule znajdujemy potwierdzenie, że Warbus będzie obsługiwał tylko 50% zadań, które obejmował przetarg rozstrzygnięty na początku bieżącego roku.
Ponadto warszawska firma zamierza zakupić do obsługi linii w Jastrzębiu-Zdroju 14 nowych Solarisów Urbino 12. Warto pamiętać, że wcześniej Warbus podpisał umowę na zakup 33 sztuk Scanii Citywide.

Od kwietnia przyszłego roku firma Warbus przejmie połowę zadań Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej realizowanych na terenie Jastrzębia-Zdroju. Deklaracje głównego wykonawcy kontraktu są bardzo optymistyczne. - Ludzie nie stracą pracy - zapewnia prezes Warbusa.

Potrzebujemy tych ludzi 

Przypomnijmy, że przetarg na obsługę linii autobusowych w Jastrzębiu-Zdroju i najbliższej okolicy wygrała warszawska firma Warbus. Dziesięcioletnia umowa podpisana z MZK obowiązuje od maja tego roku. Obecnie kontrakt realizuje jastrzębski PKM, który jest podwykonawcą Warbusa. Sytuacja ulegnie zmianie w kwietniu przyszłego roku. PKM otrzyma jedynie 50% zadań. To rodzi niepokój załogi. Ludzie obawiają się zwolnień. Wiele wskazuje jednak na to, że zmiany nie będą bolesne. - My potrzebujemy tych ludzi. Zatrudnimy ich na tych samych warunkach. U nas nie zarobią mniej. Ściąganie pracowników z innych rejonów Polski jest w tym przypadku bez sensu - deklaruje Kazimierz Kulig, prezes zarządu Warbus Sp. z o.o.

Na tych samych warunkach

Pomiędzy PKM i Warbusem trwają intensywne rozmowy. Tylko w tym tygodniu odbyły się dwa spotkania, w tym jedno z udziałem związków zawodowych działających w PKM. - Obecnie jesteśmy na etapie ustalenia szczegółowego podziału zadań, który będzie obowiązywał od kwietnia przyszłego roku. Rozmawiamy także z prawnikami, by sprawnie i bez szkody dla załogi przeprowadzić ewentualne zmiany - mówi Stanisław Słowiński, prezes PKM. - Oczywiście głównym tematem są sprawy pracownicze. Zmierzamy do tego, by nie było zwolnień grupowych. Z miejscami pracy dla kierowców nie powinno być problemu, ponieważ są potrzebni zarówno nam jak i Warbusowi. Pracujemy z kolei nad tym, by i pracownicy zaplecza technicznego nie pozostali bez pracy. Rozmowy idą w dobrym kierunku, deklaracje warszawskiej firmy są bardzo optymistyczne. Mam nadzieję, że przełożą się na realia i ostateczne ustalenia zostaną potwierdzone na piśmie - dodaje prezes Słowiński. Jego słowa potwierdza Kazimierz Kulig, prezes Warbusa. - Wielokrotnie mówiłem, m.in. na sesjach Rady Miasta w Jastrzębiu-Zdroju, że ludzie nie stracą pracy i te deklaracje w pełni podtrzymuję. Przejmiemy tych pracowników, których PKM będzie mógł nam przekazać ze względu na ograniczenie swoich zadań. Nie ma tutaj mowy o zmianie warunków pracy. Myślę, że i pracownicy techniczni mogą spać spokojnie, ponieważ nie planujemy uruchomienia swojego zaplecza. Będziemy korzystać z usług i doświadczenia PKM - twierdzi prezes Kulig.

Konkrety na piśmie

W negocjacje włączył się także Międzygminny Związek Komunikacyjny. - Faktycznie rozmowy pomiędzy zainteresowanymi stronami przebiegają spokojnie i są bardzo konstruktywne. Nie zmienia to faktu, że ważne jest to co będzie ostatecznie obowiązywać. Rozumiem pracowników, którzy chcą mieć pewność co do swojej przyszłości - mówi Benedykt Lanuszny, dyrektor biura MZK. Dlatego też poprosił przedstawicieli firmy Warbus o jasne deklaracje na piśmie. Po pierwsze chodzi o potwierdzenie zakupu nowoczesnych autobusów. Po drugie o przejęcie na niezmienionych warunkach pracowników PKM, którzy nie będą mogli liczyć na dalszą pracę w rodzimym zakładzie.

Źródło: mzkjastrzebie.com

Póki co wiemy, że w Jastrzębiu pojawią się 33 nowe Scanie Citywide LF i 14 nowych Solarisów Urbino 12 (w sumie 47 autobusów). Zgodnie z doniesieniami medialnymi pojazdy te zakupuje tylko warszawski przewoźnik. Jest to o tyle dziwne, że MZK wymagało 61 pojazdów (2 pojazdy typu A, 55 pojazdów typu B i 4 pojazdy typu C) a Warbus ma obsługiwać tylko 50% zadań. Być może Warbus planuje wydzierżawić zakupione Solarisy jastrzębskiemu przewoźnikowi? Żorska firma Mikrus posiada wystarczającą ilość taboru typu C spełniającego wymagania MZK aby móc obsłużyć linie jastrzębskiego przewoźnika. Nadal nie wiemy nic o zakupie najdłuższych autobusów (typ A).

Źródło: infobus.pl

Komentarze   

0 #3 RE: MZK: Co z pracownikami PKM?man SL 2015-12-05 21:42
W mzk teraz dostali premię na Mikołaja i bony!! Na święta a my w pkm dalej bez niczego. Jeszcze 13 maja dostać. Dzięki RM za wycofanie uchwały o wystąpieniu....
Cytować
+1 #2 RE: MZK: Co z pracownikami PKM?AleDom 2015-11-21 21:26
Ja jednak stawiam, że SLe i NG pójdą na złom. Resztę może ktoś kupi.
Cytować
+2 #1 RE: MZK: Co z pracownikami PKM?Axel 2015-11-21 20:18
Ciekawe jakie PKM ma plany co do wycofywanego taboru. Ponad 30 autobusów PKMu nie będzie już potrzebnych od 1 kwi 2016 r. Wysokopodłogowe MANy SL to chyba tylko na Ukrainę można sprzedać.
Cytować

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

© ROWkom - regionalny informator komunikacyjny

Jesteś tutaj: Strona GłównaMZK Jastrzębie-Zdrój → MZK: Co z pracownikami PKM?